2013. július 18. 15:21
Az 2012– 2013-as óvodai évzárónkon a szülők és a meghívott vendégek hallhatták, láthatták, hogy mire képes egy óvodás gyerek, ha felfedezik tehetségét, erős oldalát és fejlesztik azt.
Ebben az életszakaszban is felfigyelhetünk olyan gyerekekre, akiknek bizonyos adottsága az átlagosnál lényegesen jobb, nagyon motivált bizonyos területen és ebből adódóan kitartóan, hosszú ideig képes azon a területen tevékenykedni. Ezeket a gyerekeket tehetségígéretnek nevezzük. Fontos, hogy minden gyermekben kutassuk és fedezzük fel az értékeit, egy – egy olyan adottságát, amit már kisgyermek kortól érdemes figyelemmel kísérni és fejleszteni.
Mi is így tettük a nagycsoportba járó gyermekeinkkel, differenciáltan fejlesztve, erősítve a műhelytagok erős és gyenge oldalát, s jutottunk el oda, amit az évzárón a tehetségcsírák bemutattak. Az év során három műhelyt működtettünk, dráma, zenei és logikai képességeket fejlesztve.
A Csiri – biri drámaműhely tagjai Rinkó Istvánné vezetésével elsőként a „Didergő király” drámajáték eljátszásával mutatkoztak be, majd Szalóki Lilla és Balogh Levente mese előadásával tettek bizonyosságot a műhely színvonalas munkájáról. A gyermekek átélték a szerepüket, élménnyel, magabiztosan kommunikáltak. A nonverbális jelzésekkel bánni tudás, mint mimika, gesztus, hanglejtés, hangsúly, hangerő használata ámulatba ejtette a felnőtteket. ők meggyőzően bizonyították, hogy ebbe a műhelybe valók és mit tanultak itt a nevelési év során.
A „Pacsirták” zenei műhely Gerzsenyiné Hódos Ildikó vezetésével többféle eszköz, módszer használatával vittek minket el „Zene ország gyönyörű dallam világába. A műhelytagok az egyenletes lüktetés, ritmus, dallam hangoztatásával, a xilofon megszólaltatásával bizonyították, hogy a zenei műhely értékes tagjai.
A harmadik műhely a „Kisokosok” logikai műhely tagjai Pásztor Lászlóné vezetésével működtek a nevelési év során. Célja volt a logikai készségek, képességek, ismeretek fejlesztése és ezt erősítve elérték, hogy ezen a területen sok ötlettel, kreativitással, tapasztalással, az együtt alkotás örömével, élmények átélésével a logikai műhely értékes tagjai lehettek.
A bemutatkozás végén a műhelytagok megkapták a „Tehetségút elindító” emléklapot, melyet a műhelyvezetők adtak át. Ezáltal az iskolában is meg tudják mutatni, hogy ők miben kiemelkedőek. Szeretnénk, ha az iskola tovább tudná fejleszteni azokat az adottságokat, amelyet az óvoda elindított.
Csodálatos lenne a tehetségcsírákat felnőtt korban akár dráma, zenei vagy logikai oldalon ismert emberré látni.
Pásztor Lászlóné
óvodapedagógus